گیم استارز

بازی ویدیویی، بررسی و دانلود بازی کامپیوتر و پلی استیشن

سایلنت هیل کجاست و آیا شهر به فراموشی سپرده شد؟

بازی سایلنت هیل

ژانر وحشت همواره میزبان عناوینی فراوانی بوده است. اما معدود بازی‌هایی در این ژانر بودند که به‌طور شگفت انگیزی به خاطر گیمرها باقی ماندند. البته که برخی از این عناوین از بنیان گذاران این ژانر در دنیا ویدئو گیم هستند. سایلنت هیل از دسته فرانچایزهایی است که سبک خودش را ژانر وحشت ایجاد نمود. سبکی که با گذشت ۲۲ سال از عمر آن تبدیل به یکی از اصول سازندگان عناوین وحشت شده است.

برای مشاهده این بررسی در ادامه مطلب با ما همراه باشید❤️✔️❤️✔️

در دومین قسمت از فصل دوم سری مقالات از یاد رفتگان به سراغ فرانچایز سایلنت هیل رفتیم. مجموعه‌ای که دنیا آن مدت‌هاست به تاریکی سپرده شده و همچنان ما امید به بازگشت آن داریم.

تولدت مبارک دخترم

بازی Silent hill

در اولین قسمت از خانواده سایلنت هیل و درواقع اولین دیدار ما با این فرانچایز، در کنار شخصیتی به نام هری میسن صورت می‌گیرد. داستان از جشن تولد دخترکی هفت ساله آغاز می‌شود. شریل، درواقع فرزند اصلی هری نیست. هری میسن و همسرش در راه سفر او را پیدا کردند سپس به فرزند خواندگی پذیرفتند. در ادامه همسر هری می‌میرد و هری و شریل تنها می‌مانند. همان‌طور که گفتیم ماجرا از یک تولد آغاز می‌شود. هری قصد دارد تا شریل را برای تولدش به شهری به نام سایلنت هیل ببرد. اما در میانه راه او با دیدن دختر بچه دیگری به نام السا در جاده از مسیر منحرف می‌شود. آن‌ها به دره‌ای سقوط می‌کنند و بعد از به هوش آمدن هری متوجه می‌شود شریل در کنارش نیست. او در جست‌وجوی شریل وارد شهری مرموز و نفرین شده می‌شود.

این خلاصه‌ای از حوادثی است که اولین بار سایلنت هیل را برای ما توصیف کرد. البته داستان نسخه‌های بعدی ارتباطی با این قسمت ندارد. به عبارت بهتر باید گفت ارتباط داستانی بین نسخه‌های مختلف دیده نمی‌شود. تنها چند بخش به عنوان المان و امضا نسخه‌های مختلف به ارث بردند.

وحشت روانشناختی

بازی Silent hill

مطمئنا زمانی که نام ژانر وحشت را می‌آوریم فرانچایز قدیمی دیگری هم به ذهنمان خطور می‌کند. رزیدنت اویل. فرانچایزی که تقریبا قدمتی برابر با سایلنت هیل دارد. اما آنچه که باید گفت این است که تفاوت‌های بسیار زیادی بین این دو خانواده وجود دارد. در سایلنت هیل ما وحشت را تجربه خواهیم کرد. این درحالی است که در رزیدنت اویل ما سبک وحشت بقا را داریم. نوع المانی که برای وحشت در سایلنت هیل به کار گرفته شده بیشتر به ذهن شما و به عبارت بهتر شخصیت اصلی بازی بر می‌گردد. المان ماجراجویی در محیطی شهری هم از دیگر فاکتورهای این خانواده است. درحالی که در نماینده کپکام شما محیطی خطی‌تر و درگیری با زامبی‌ها را تجربه می‌کنید.

مسئله درخشان دیگری که تاثیرش را به وضوح در گیم‌پلی سایلنت هیل می‌بینیم، المان داستان آن است. داستانی که هم به شدت ما را به عنوان مخاطب تحت تاثیر قرار داد. همچنین از سوی دیگر هم گیم‌پلی را متناسب با ساختار خودش شکل داده است. شخصیت پردازی‌های ویژه‌ای هم به دنبال داستان پردازی خوبی که می‌بینیم صورت گرفته. حضور دختر بچه‌ها و موسیقی‌هایی جذاب و درعین حال دلهره‌آور هم از دیگر مواردی است که پای ثابت این فرانچایز تا آخرین نسخه بوده است. توجه داشته باشید که این المان‌ها در هر نسخه کمرنگ یا پررنگ‌تر شدند. بنابراین نمی‌توان کیفیت و یا میزان موثر بودن این المان را در تمام نسخه‌ها برابر دانست.

۱۴ تجربه ترسناک

تا به امروز که در حال نوشتن این مقاله هستیم ۱۴ عنوان مختلف اصلی و فرعی از این خانواده منتشر شده است. البته که آخرین نسخه این خانواده هم که اکنون با پی‌تی و همچنین بازی لغو شده نیز بخشی از این ۱۴ عنوان درنظر گرفته شده است. آخرین عنوان کامل این فرانچایز در سال ۲۰۱۲ و برای کنسول پلی استیشن ویتا منتشر شد. پس از آن بازی سایلنت هیلز که هیدئو کوجیما مسئولیت کارگردانی آن را به عهده داشت قرار بود ساخته شود. ساخت این بازی لغو شد. در نهایت کمی بعد دمو کوتاهی از آن منتشر شد که در بین هواداران و گیمرها به دمو P.T. شناخته شد.

 

همچنین بخوانید :

قیمت 430 هزار دلاری سونیک

بازی مکس پین برای موبایل

کتاب خاطرات

همان‌طور که در بخش قبل هم گفتیم آخرین نسخه منتشر شده از این سری پی‌تی است. زمان انتشار این دمو تقریبا به ۷ سال پیش برمی‌گردد. اما اگر بخواهیم آخرین انتشار کامل را در نظر بگیریم باید در ارتباط با Silent Hill: Book of Memories صحبت کنیم. این بازی در سال ۲۰۱۲ و برای کنسول قابل حمل پلی استیشن ویتا منتشر شد. کونامی پس از این نسخه عنوان رسمی دیگری را منتشر نکرد. از سوی دیگر هم ساخت بازی سایلنت هیلز را هم که دنباله‌ای رسمی از این خانواده بود لغو کرد.

همه نگاه‌ها به هیدئو کوجیما

silenthill

در چند سال اخیر بارها و بارها هواداران صدای اعتراضشان را به گوش کونامی رساندند. از سوی دیگر هم دقیقا در همین زمان چندین شایعه مختلف را از ساخت ریبوت، ریسمتر و یا ریمیک این بازی را شنیدیم. اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است. یکی از شایعاتی که پس از انتشار دث استرندینگ دست به دست می‌شد، به ساخت نسخه‌ای جدید توسط هیدئو کوجیما اشاره دارد.

به هر ترتیب، این شایعه هم همانند دیگر شایعات هنوز تایید نشده است. اما می‌توانیم به آن بسیار امیدوار باشیم چراکه اخیرا ایستراگ مربوط به پی‌تی را در نسخه دایرکتور کات دث استرندینگ دیدیم. به نظر می‌رسد کونامی این فرانچایز را همانند متال گیر، کسلوانیا، کنترا و غیره را به فراموشی سپرده است. به هر ترتیب باتوجه به اشتیاقی که از سمت هواداران وجود دارد و هزینه‌هایی که مایکروسافت برای خرید امتیازها می‌کند منجر به بازگشت این فرانچایز شود. قطعا همه ما منتظر تجربه‌ای نسل نهمی از این بازی هستیم.

Wiki

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By MetiSinner Powered by Bayan