گیم استارز

بازی ویدیویی، بررسی و دانلود بازی کامپیوتر و پلی استیشن

تعجب خالق بازی سونیک از قیمت ۴۳۰ هزار دلاری آن در حراج

ترس یوجی ناکا از احتمال کلاه‌برداری و پول‌ شویی

بازی سونیک

نسخه‌ اول سونیک به تازگی در حراج به قیمت بسیار زیادی به فروش رسیده و قبول این موضوع حتی برای خالق این سری بازی نیز کار بسیار سختی است.

اولین نسخه از سونیک در سال ۱۹۹۱ برای کنسول سگا جنسیس به بازار منتشر شده بود...

اکنون یک کپی از این بازی به قیمت ۴۳۰ هزار دلار به فروش رسیده است. این قیمت به حدی زیاد است که حتی یوجی ناکا، خالق Sonic the Hedgehog، نیز آن را باور نمی‌کرد. سایت یوروگیمر از این خبر داده است که یوجی ناکا از شنیدن این خبر بسیار شوکه شده بود و در توییتر از طرفداران درباره احتمال کلاه‌برداری در این حراج سوال می‌کرد.

همچنین بخوانید :

بازی World War Z Aftermath

البته شک یوجی ناکا چندان بی ربط نیست و این نسخه از بازی توسط کمپانی Wata Games برچسب وینتج (vintage) دریافت کرده بود. کار این شرکت خدمات درجه بندی و صدور گواهینامه بازی‌های ویدئویی است و در حال حاضر به این متهم شده که با مشارکت با مرکز حراج Heritage، سعی در افزایش عمدی تورم بازار بازی‌های رترو دارد. Wata Games و مرکز حراج Heritage تا به این لحظه تمامی اتهامات را رد کرده‌اند.

بازی سونیک

Wata Games چند ماه پیش با نسخه‌ای از Super Mario Bros نیز چنین کار انجام داد و آن را به قیمت ۱۱۰ هزار دلار به فروش رساند. این کمپانی سپس یک بازی دیگر را با قیمت ۶۶۰ هزار دلار و نسخه‌ای از The Legend of Zelda را با قیمت ۸۷۰ هزار دلار به فروش رساند. از این رو بعضی‌ها شک دارند که واتا گیمز تبانی کرده تا قیمت این بازی‌ها را افزایش دهد.

البته باید اشاره کنیم قیمت بیشتر نسخه اول سونیک در حراج در مقایسه با ماریو باعث خوشحالی یوجی ناکا شده است. این دو فرانچایز برای چندین دهه رقیب هم محسوب می‌شدند، اما اوضاع نه چندان خوب سگا در سال‌ها گذشته باعث پیشی گرفتن ماریو شده است. با این وجود قیمت ۴ برابری نسخه اول سونیک یک پیروزی بزرگ برای این مجموعه بازی محسوب می‌شود.

 

منبع : Kutako

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By MetiSinner Powered by Bayan