گیم استارز

بازی ویدیویی، بررسی و دانلود بازی کامپیوتر و پلی استیشن

نگاهی به بازی موبایلی مکس پین؛ شاهکاری که فراموش شده است

بازی موبایل مکس پین

اگر علاقه‌مند به تجربه بازی‌های اکشن – آرکید موبایلی هستید، در این مطلب با بررسی بازی iOS و اندروید Max Payne Mobile همراه با ما باشید.

دنیای بازی‌های ویدیویی مملو است از عناوینی شاهکاری که شاید هرگز ما آ‌ن‌ها را تجربه نکرده باشیم. عناوینی که شاید گذر زمان آن‌ها را پیر و خسته کرده باشد. بازی‌هایی که پس از اتمام دوران طلایی خودشان، حالا دیگر سال‌ها که خبری از آن‌ها نیست و ترجیح داده‌اند تا در سکوتی مرموز به سر ببرند.

تاریخ پر فراز و نشیب بازی‌های ویدیویی، عناوین شاهکار متعددی را به خود دیده است. شاهکارهایی که کیفیت بازی‌های ویدیویی را یک پله بالاتر برده‌اند و تصویری متفاوت نسبت به آنچه که یک بازی ویدیویی باید باشد، به تصویر کشیده‌اند.

وقتی صحبت از عناوین شاهکار می‌شود، نباید خودمان را تنها محدود به بازی‌های چندسال اخیر کنیم. برای پیدا کردن شاهکارهای ویدیویی، باید سفری عمیق و طولانی را به تاریک‌ترین نقاط شخصیت‌های داستانی و بازی‌های ویدیویی شروع کنیم. گاهی بد نیست که بیخیال بازی‌های جدید شویم و خودمان را مهمان عناوینی کنیم که شاید دهه‌ها از انتشارشان گذشته باشد. صحبت از بازی‌هایی است که روزی خودشان برتخت پادشاهی بازی‌های ویدیویی تکیه داده بودند و حالا دیگر بقدری پیر و فرتوت شده‌اند که کمتر کسی به سراغشان می‌رود. اما به قول معروف؛ دود همیشه از کنده بلند می‌شود!

مهم نیست که شما طرفدار کدام پلتفرم هستید، بازی‌های ویدیویی همیشه چیزی برای شما کنار خواهند گذاشت و پلتفرم موبایل نیز از این قاعده مستثنی نیست. پلتفرمی جادویی که به زیبایی هرچه تمام‌تر، تعادلی عالی را بین بازی‌ ویدیویی و عناوین بزرگ را برقرار کرده. اما وقتی صحبت از بازی‌های شاهکار می‌شود، پلتفرم موبایل چندان هم دست و پا بسته نیست و می‌توان انتظارات بالایی از صنعت بازی‌های موبایلی داشت. اما سوال اصلی اینجاست که پلتفرم موبایل آیا به اندازه‌ای که باید در انتقال حس و حال کلاسیک بازی‌های فوق‌العاده ویدیویی؛ عالی عمل کرده است؟ یا باید عطای این بازی‌ها را به لقایشان ببخشیم!

بازی مکس پین

 

برای پاسخ به این سوال تنها کافی است که نگاهی به بازی‌های موبایلی بیندازیم. در طول چند سال اخیر، بازی‌های موبایلی به لطف کشیدن شدن پای استودیوهای بزرگ‌ بازی‌سازی، توانسته‌اند که کیفیت فوق‌العاده‌ای را به نمایش گذاشته و تبدیل به یکی از بهترین عناوین ویدیویی شوند. دردسترس بودن پلتفرم موبایل و آزادی عمل بی‌حد و مرز این پلتفرم، به توسعه دهندگان بازی‌های ویدیویی اجازه می‌داد که فارغ از محدودیت‌های کسل کننده؛ خلاق باشند. المانی که حالا تبدیل به یکی از مهم‌ترین اولویت توسعه دهندگان موبایلی شده و حتی استودیوهای بزرگ نیز، می‌دانند که مخاطب موبایلی دقیقا چه انتظاری از آن‌ها دارد.

وقتی صحبت از توسعه‌دهندگان بزرگ می‌شود، در بین آن‌ها می‌توان استودیوهایی پیدا کرد که بی‌پروا رویای تبدیل شدن به بهترین‌ها را دارند. توسعه دهندگانی شجاعانه تابوشکنی می‌کنند و عناوین شاهکارشان، تبدیل به افسانه‌ای جاودان در تمام تاریخ بازی‌های ویدیویی می‌شود. بدون شک، اگر قرار باشد که لیستی از بهترین استودیوهای سازنده بازی‌های ویدیویی بسازیم، راکستار با اختلاف زیادی در این لیست خودنمایی خواهد کرد. راکستار استودیویی نیست که بتوان به همین راحتی از بازی‌هایش ایرادی گرفت. به هرحال، هرچه که باشد صحبت از استودیویی است که عناوینش سال‌هاست تبدیل به پادشاهان دنیای ویدیوگیم شده.

مکس پین از جمله فرنچایزهای شاهکاری است که مکانیزم‌های شوتر و اکشن آن، صنعت بازی‌های ویدیویی را تکانی بزرگ دارد. مکس پین بقدری شاهکار بود که هنوز هم پس از گذشت سال‌ها از انتشار بازی، مکانیزم‌های آن در ساخت دیگر بازی‌ها پیدا می‌شود. بازی برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ توسط استودیوی Remedy انتشار پبدا کرد و مدتی بعد امتیاز ساخت این بازی توسط شرکت Take-Two Interactive خریده و به استودیوی راکستار واگذار شد. به طوری که بازی‌های جدید این فرنچایز توسط استودیوی راکستار انتشار پیدا می کنند و دیگر خبری از استودیوی Remedy نیست.

همچنین بخوانید :

تعجب خالق بازی سونیک از قیمت ۴۳۰ هزار دلاری آن در حراج

پورت موبایلی مکس پین در سال ۲۰۱۲ توسط استودیوی راکستار راهی پلتفرم موبایل شد. دیدن نسخه‌ای موبایلی از این فرنچایز، بقدری هیجان انگیز و جذاب بود که بازی به محض انتشار؛ با نقدهای فوق‌العاده‌ای رو به رو شد و انقلابی بزرگ برای پلتفرم موبایل محسوب می‌شد. با این‌حال، سال‌ها از انتشار مکس پین برای پلتفرم موبایل می‌گذرد و بازی فرصت زیادی برای پیشرفت داشته است. از طرفی فرنچایز مکس پین بقدری جذاب است که بد نیست نیم نگاهی به آن داشته باشیم و سری به آن بزنیم.

داستان بازی مکس پین شاید یکی از بهترین داستان‌هایی باشد که دنیای ویدیوگیم به خودش دیده. داستان حول محور مکس پین؛ پلیس مبارزه با مواد مخدر جریان دارد. وقتی برای اولین بار مکس پین را بازی می‌کنید، داستان شما را به سال ۲۰۰۱؛ جایی که مکس پین بالای یک آسمان خراش بزرگ ایستاده است می‌برد. اما چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟ اجازه دهید که به ۳ سال پیش بازگردیم. سال ۱۹۹۸، سالی بود که مکس پین برای همیشه تغییر کرد. در این سال بود که مکس خانواده‌اش را از دست داد. همسر و فرزند تازه متولد شده او توسط افرادی که مواد مخدر مصرف کرده بودند کشته شده بودند و مکس پین خیلی دیر به ماجرا رسیده بود. تقریبا ۲ سال بعد از این اتفاق، مکس دوباره عضو پلیس مبارزه با مواد مخدر می‌شود و تلاش می‌کند که فروشندگان مواد مخدر را از سطح شهر پاک کند. اما این تصمیم شما ابدا چیزی نیست که رهبران گروه‌های مافیایی شهر از آن خوششان بیاید.

 

بازی مکس پین

بازی موبایلی Max Payne Mobile یک عنوان کاملا آفلاین است

گیم‌پلی بازی، یکی از انقلابی‌ترین بازی‌های زمان خودش بود و هنوز هم پس از گذشت سال‌ها جذاب است. اساسا وقتی صحبت از یک عنوان اکشن با المان‌های شوتر می‌شود، انتظارات نیز از این عناوین بالاتر می‌رود. در طول چندسال اخیر، شوترهای موبایلی به لطف ارتقای سخت افزاری گوشی‌های هوشمند و بهینه شدن هرچه بیشتر با مکانیزم‌ها و کنترلر‌های پلتفرم موبایل، نمایشی فوق‌العاده را به تصویر کشیده‌اند و نسخه موبایلی مکس پین نیز این قاعده مستثنی نیست.

همانطور که از داستان بازی پیداست، شما باید در بازی با گروه‌های خلافکاری و فروشندگان مواد مخدر سر و کله بزنید. بازی یک عنوان اکشن با المان‌های شوتر و آرکید است که سیستم شوتیگ بازی، آن هم برای یک عنوان از سال ۲۰۰۱ فوق‌العاده ظاهر می‌شود. پورت موبایلی بازی، هیچ آسیبی به حس و حال کلاسیک مکس پین وارد نکرده و بازی به خوبی با کنترلرهای پلتفرم موبایل هماهنگ شده است. از طرفی، تجربه یک بازی شوتر سوم شخص آرکید، بقدری جذاب است که مکس پین علی‌رغم گذشت سال‌ها از انتشار پورت موبایلی خودش، هنوز هم توان رقابت با بازی‌های شوتر امروزی پلتفرم موبایل را دارد.

همچنین بخوانید :

سایلنت هیل کجاست و آیا شهر به فراموشی سپرده شد؟

تنوع خوب اسلحه‌های بازی و انیمیشن‌های روان مکس پین را نیز نباید فراموش کرد. بازی از تنوع خوبی در اسلحه‌ها برخوردار است و می‌تواند شما را حسابی سرگرم کند. از طرفی، مکس پین نمی‌خواهد که صرفا یک بازی شوتر سوم شخص باشد و شما برای پیدا کردن مهمات و لوازم مورد نیاز، باید تمامی محیط‌های بازی را زیر و رو کنید تا بتواند از آیتم‌های مخفی شده در بازی را پیدا کرده و از آن‌ها لذت ببرید.

بازی مکس پین

گرافیک بازی شاید در نگاه اول قدیمی و کسل‌کننده باشد، اما وقتی به سال ۲۰۰۱ برگردیم و به بازی مکس پین نگاهی می‌اندازیم، متوجه خواهیم شد که گرافیک بازی در آن سال‌ها واقعا شاهکاری به تمام معنا بوده اما متاسفانه در بخش گرافیک، مکس پین را نباید با دیگر بازی‌های موبایلی امروزی مقایسه کرد. مکس پین صرفا می‌خواهد که تجربه‌ای سرگرم کننده از یکی از بهترین فرنچایز‌های ویدیوی تاریخ باشد و گرافیک کلاسیک آن، به خوبی با فضای بازی و اتسمفر آن؛ ارتباط برقرار کرده است.

صداگذاری بازی و موسیقی آن نیز یکی از بهترین بخش‌های بازی هستند. صداگذاری کرکتری‌های بازی به لطف استفاده از گویندگان حرفه‌ای، حس و حال بازی را فوق‌العاده‌‌تر کرده و دیالوگ‌های بازی را شنیدنی‌تر نیز کرده است. از طرفی موسیقی بازی به لطف پیوند خوردن آن با گرافیک و داستان تاریکش ، مکس پین را تبدیل به شاهکاری هنری کرده است و پورت موبایلی بازی نیز به خوبی تمامی زیبایی‌های مکس پین را روایت می‌کند.

پیشنهاد می‌شه!

فرنچایز مکس پین به قدریجذاب است که دیدن پورت موبایلی آن، ما را شگفت زده‌ کند. مکس پین راهی بود که استودیوی Remedy آن را شروع کرد و راکستار ادامه دهنده آن بود. بازی در سال ۲۰۱۲ وارد دنیای پلتفرم موبایل شده و خیلی زود با نقد‌های فوق‌العاد‌ه‌ای رو به رو شد. مکس پین موبایل، دقیقا همان مکانیزم‌های نسخه اصلی بازی را داشت و این موضوع مکس پین را تبدیل به شاهکاری جاودان در بین دیگر بازی‌های موبایلی کرده بود.

 

Max Payne Mobile

  • سازندهRemedy EntertainmentRockstar Games
  • سیستم عاملiOS اندروید
  • ژانرآرکیداکشن-ماجراییشوتر سوم شخص
  • حجم:1800 مگابایت

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By MetiSinner Powered by Bayan